Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna Half-Life 2: Deathmatch
Forum - hl2dm [PL]
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Lagi, "rwanie", rate, cl_updaterate, cl_cmdrate

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borkowsm[PL]
Uczestnik
Uczestnik



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:13, 15 Lut 2007    Temat postu: Lagi, "rwanie", rate, cl_updaterate, cl_cmdrate

Jak niektórzy wiedzą lub nie wiedzą, nadpisałem sobie przez nieuwagę plik config.cfg demem, które uruchomiłem. Po tym wydarzeniu zostało mi na samym dole okno z następującymi informacjami (dane są przypadkowe):

100 fps 30ms
in: 34 1.48 k/s
out: 25 1.35 k/s
loss: 0 choke: 38


nawet dobrze się stało, że to mam gdyż pozwala mi to na bieżącą ocenę tego co dzieje się z moim łączem, czy przypadkiem moje siostry nie buszują w internecie i dlatego mam lagi czy inne przypadłości. Informacje, które nas interesują to ping (30ms), loss i choke. Na początku domyśliłem się, że jakakolwiek niezerowa wartość loss jest niepożądana (bywa bardzo rzadko) i jest związana z utratą pakietów pomiędzy graczem, a serwerem. Wskazuje, że są jakieś problemy z połączeniem. Po pewnym czasie zaczął mnie interesować parametr choke, który zawsze miałem niezerowy. Zauważyłem, że duża wartość współczynnika - ok. 90 powoduje "skakanie" graczy pomiędzy kolejnymi położeniami. Utrudnione lub wręcz niemożliwe jest strzelanie z broni o małym rozrzucie jak magnum lub kusza. Wiec zaczęły się poszukiwania w internecie na temat parametru choke:

[link widoczny dla zalogowanych]

które z kolei doprowadziły mnie do komend
rate
cl_cmdrate
cl_updaterate
dla zainteresowanych, pod tym linkiem znajdują się wszystkie informacje dot. ww. tematów

[link widoczny dla zalogowanych]

program HLToolz w oparciu o dane mojego łącza zaproponował mi wartości współczynników
rate 15000 (147XX - już nie pamiętam)
cl_cmdrate 80
cl_updaterate 80
jednak po ustawieniu tych wartości choke pozostawał na poziomie 60
wiec wykorzystałem behawioralną metodę doboru współczynników cmdrate i updaterate. Ustawiłem oba na wartość 100 i zmniejszając wartość każdego w kroku o 10 doszedłem do
cl_cmdrate 10
cl_updaterate 10
trochę dziwne w odniesieniu do "teorii", no ale przy nich mam choke na poziomie zera.
O dalszych przebiegach testów będę informował.

Następnym dziwnym objawem ale nie wiem czy związanym z tymi ustawieniami jest zwiększenie pingów wszystkich serwerów, po podłączeniu drastycznie spadają do akceptowalnych wartości, może to tylko jakiś neostradowy lag.

komendą do wyświetlenie tego okienka z danymi jest net_graph 3

obrazek został zaczerpnięty ze strony [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 15:15, 15 Lut 2007    Temat postu:

Zmiana parametru cl_cmdrate wpływa na wysokość pingu wizualnie. Czyli wpisanie cl_cmdrate 0 spowoduje, że nasz ping spadnie prawie do zera (wyświetlanie, liczba) mimo iż praktycznie nasze połączenie ciągle jest takie same.
Odkryłem ten parametr w cs:s gdy ktoś polecił to jako sposób na oszukanie opcji serwera "low ping only". Dzięki pozornemu zmniejszeniu pingu serwer nas nie wyrzuca.
Nie wiem niestety nic na temat faktycznego działania tego parametru. Opis z linku nijak się ma do tego jak się ping zachowuje po wklepaniu tej komendy.

Natomiast fakt, że skoczył ci ping jest sensowny bo jeśli zmusisz grę do częstszego wysyłania i odbierania pakietów (wg opisu z linku) to wzrasta transfer, maleje przepustowość a co za tym idzie rośnie ping.
Trzeba by dokładnie względem swojego łącza poustawiać te parametry (jak w linku).
Z ciekawości się tym zajmę za jakiś czas.

Ogólnie to uważam, że mając pasmo osobiste 700kbps/300kbps albo więcej możemy spokojnie grać bez bawienia się w dodatkowe ustawienia, gra domyślnie pozwala nam przecież płynnie grać. Ja przynajmniej większych zakłamań nie doświadczyłem.

Co do komendy na wyświetlanie tych parametrów to może to być też net_graph 1 i 2. Chodzi tu pewnie o wygląd i wyświetlanie (tak jak z cl_showfps 1 i 2).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
borkowsm[PL]
Uczestnik
Uczestnik



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:57, 16 Lut 2007    Temat postu:

Sam nie wiem czy dobrze zrobiłem modyfikując ww. parametry, część ludzi na serwerach mówi, że ja lagguje hmm... Pingi cholernie wzrosły > 100ms.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 12:48, 16 Lut 2007    Temat postu:

borkowsm[PL] napisał:
Sam nie wiem czy dobrze zrobiłem modyfikując ww. parametry, część ludzi na serwerach mówi, że ja lagguje hmm... Pingi cholernie wzrosły > 100ms.

Zastosuj się do porad z tego linku który podałeś. Dobierz parametry względem swojego łącza to powinno ci się poprawić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
borkowsm[PL]
Uczestnik
Uczestnik



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:26, 17 Lut 2007    Temat postu:

To chyba wina mojego providera czyli TPSA, odpowiedzi serwerów sprawdzałem bezpośrednio z routera tak więc są niezależne od plików konfiguracyjnych HL. Normalnie od kilku dni totalna porażka, pingi poniżej 100ms dopiero późnym wieczorem, no i do tego doszły loss na poziomie 10 i choke 80 - no i sprobujcie kogoś trafić przy takich parametrach. Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 19:01, 17 Lut 2007    Temat postu:

Lekko cię dobiję i się pochwalę, że ostatnio mój provider zaliczył jakiś błąd w sieci i dostałem chyba cała przepustowość sieci do dyspozycji.
Sprawdziłem ile mam do dyspozycji gdy się zorientowałem 30mbps !! Very Happy
Chyba nie muszę wam mówić jak wygląda ściąganie z sieci z szybkością dochodzącą do 2,2 MB/s Smile.
Niestety trwało to tylko kilka dni Smile.
Udało mi się jedynie pościągać jakieś obfite demka gier, z którymi nie chciało mi się kiedyś męczyć. Okazuje się, że torrenty (i inne p2p) nie rozwiną skrzydeł przy takiej przepustowości bo wszystko zalezy jaki ludzie mają upload. Okazuje się, że mały Smile.
Wywnioskowałem, że nie warto mieć łącza większego niż 2mbps.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
de_MarK
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 14:50, 18 Lut 2007    Temat postu: Re: Lagi, "rwanie", rate, cl_updaterate, cl_cmdrat

borkowsm[PL] napisał:

program HLToolz w oparciu o dane mojego łącza zaproponował mi wartości współczynników
rate 15000 (147XX - już nie pamiętam)
cl_cmdrate 80
cl_updaterate 80
jednak po ustawieniu tych wartości choke pozostawał na poziomie 60
wiec wykorzystałem behawioralną metodę doboru współczynników cmdrate i updaterate. Ustawiłem oba na wartość 100 i zmniejszając wartość każdego w kroku o 10 doszedłem do
cl_cmdrate 10
cl_updaterate 10
trochę dziwne w odniesieniu do "teorii", no ale przy nich mam choke na poziomie zera.


Twoje rate jest ustawione zbyt nisko. Pamiętaj, że jest to ilość bajtów na sekundę przy downloadzie.
cl_updaterate to ilość pakietów na sekundę pobieranych z serwera. Pakiety pobierane są dość duże, rzadko mniejsze niż 200 bajtów, potrafią zaś prze krótką chwilę osiągać wielkości nawet 1 kB. To głównie ten parametr powoduje choke.
cl_cmdrate to ilość pakietów wysyłanych do serwera. Pakiety te są statystycznie około 4 razy mniejsze niż pakiety pobierane. Aby wyliczyc tą wartość trzeba jako podstawę przyjąć oczywiście Twój upload. Dla łączy ADSL obie wartości są często identyczne - różnica w wielkości pakietów kompensowana jest różnicą między UL i DL.

Na to wszystko nakładane są ograniczenia parametrów ustawiane na serwerach. W praktyce maksymalne możliwe do uzyskania updaterate i cmdrate nie przekraczają 100 - i są to optymalne parametry dające opóżnienie rzędu 0.01 s. O ile oczywiście szybkość Twojego łącza jest wystarczająca i rate jest ustawione na adekwatnym poziomie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Linka
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:51, 28 Lut 2007    Temat postu:

Ciekawy temat tylko, że wszelkie zmiany wspomnianych parametrów nie przynosiły żadnych zmian na serwerze SDS. Dziwne to o tyle, że kiedy sam wchodzę na postawiony przez siebie serwer mam lagi - jakby ping przekraczał 200ms. Żeby dobrze opisać to zjawisko podam, że ping w przedziale 5-15 ms ale rzucony w powietrze granat leci długo z widocznymi przeskokami (coś jak 5fps/s).
Teraz najlepsze. Kiedy stawiam serwer z gry poprzez opcje "utwórz serwer" z opcją sv_lan 0 takie zjawisko nie występuje (parametry cały czas takie same)
Łącze internetowe: 768/192 kbps.

Ktoś wie o co tu chodzi ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 18:48, 28 Lut 2007    Temat postu:

Gdy stawiasz SDS to rejestrujesz ten serwer w Valve. Gdy więc uruchamiasz ponownie grę ale tym razem wchodzisz do niej i łączysz się do swojego serwera to informacje i tak muszą pokonywać znaczną drogę.
Być może kondycja twojego internetu nie wytrzymuje takiego połączenia. W poprzedniej firmie też tak miałem, że mimo iż ping był malutki to ludzie mi mówili, że trochę moja postać skacze itp. Taki widocznie twoja sieć ma kaprys.

Co do "Utwórz serwer" to sytuacja jest odmienna. Jesteś stricte u siebie w grze i tylko inni się do ciebie łączą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin