Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna Half-Life 2: Deathmatch
Forum - hl2dm [PL]
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

S.T.A.L.K.E.R. - świeżo przetestowany
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna -> Na każdy temat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 18:51, 17 Lut 2007    Temat postu: S.T.A.L.K.E.R. - świeżo przetestowany

O tej grze wiele było powiedziane ale odcinamy się teraz od tego. Ja też tak robię.
Uruchamiam ściągniętą wersję MP beta (ta najnowsza) i zdaję Wam relację...

Czy zdarzyło się Wam zmienić stosunek do gry w jednej chwili? Doświadczyć jakiegoś zdarzenia, elementu gry, który dogłębnie Was poruszył i zaszokował (pozytywnie) ?
Tak też się stało podczas tego testowania o czym wspomnę później Smile.

Menu archaiczne [screen z paczki], bardziej przypomina starsze gry RPG niż to co prezentują nam nowe produkcje FPP. Przed respownem wita nas buy-menu (podobne do cs'a), w którym wybieramy grupy broni i przeciągamy je do odpowiednich pól naszego ekwipunku [screen z paczki]. Stylistyka podobnie jak w menu.

W grze mamy New Game ale to wywala błąd. Da się jednak w opcjach gry sieciowej (przeznaczenie tej wersji) postawić serwer.
Na początek pierwszy (z dwóch dostępnych) level mp.
Architektura już od początku była dobrze przygotowana, wszędzie widoczny element chaosu, wszystko przybrudzone i mroczne - tak jest i tutaj. Ale brakuje jakiejś świeżości, fotograficznej jakości textur lub technologi, która by tą mapę ożywiła. Podobnie z fizyką a raczej jej brakiem. Na tej mapie nic się nie rusza, nie przesuwa.
Pomyślałem, no tak, dopracowali jakość detali, wprowadzili grę w dx9 (level posiada normal-mapping, hdr i inne takie), modele pewnie też już wyglądają dobrze ale ciągle ten archaizm. Mimo to dodaje to grze uroku. Forma textur, ich kolorystyka przypomina starsze gry FPP, podobnie HUD. Coś pomiędzy starą Daikataną (menu, stylistyka) a nowszym GhostRecon (jakość sprzed dx9). Jedynym nowym efektem jest dynamiczny blask piorunów wpadający przez okno do pomieszczeń. Żadnych sztuczek jak myślę, pełne dx9 i dynamiczne oświetlenie.
Natomiast istnym hitem jest sposób wykonania latarki. Światło jest w pełni dynamiczne. Wiem, że pomyślicie teraz, że to normalne. Otóż nie prawda Smile. Może i latarka w wielu wiodących grach oświetla dynamicznie otoczenie ale na tym się kończy. Przedmioty ruchome i statyczne nie generują cienia względem światła latarek (sprawdźcie jeśli nie wierzycie) a jedynie ciągle współgrają z wygenerowanym podczas ładowania lewelu światłem.
W Stalkerze natomiast latarka zachowuje się w pełni dynamicznie i po drugiej stronie oświetlanych obiektów pięknie gra cień. Zresztą chyba żaden najmniejszy cień w grze nie jest wygenerowany odgórnie ale o tym później.

Pozostając w tym wrażeniu odpaliłem levle nr.2.
Od razu w oczy rzuca się zupełnie inny charakter mapy. Duża przestrzeń, dużo traw, drzew. Więcej zniszczonych obiektów i cała masa drobnych szczegółów. Wszędzie w oddali budynki i hale.
Niebo jakościowo lepsze, mocno nasycone barwy, piękny subtelny hdr, animacja chmur.
Rozpocząłem zwiedzanie. Level okazał się ogromy a wspomniane budynki z tła można odwiedzić po dotarciu do nich. Robi to wrażenie.
W między czasie mija mnie boczny podmuch wiatru ciągnący zanieczyszczenia i liście. Pojawia się on co jakiś czas. Pięknie szumi w uszach i jakoś taki dziwnie nie naturalny. Pojawiają się anomalie - wiatr układa się w wir, wzbudza w górę liście, tworzy się załamanie światła i całość rozpływa się w powietrzu. Towarzyszy temu dziwny dźwięk, bardzo klimatyczny.
W otoczeniu słyszymy też inne wycia i odgłosy dobiegające z oddali.
Wszystko miło mnie zaskoczyło. Lepszy level, więcej efektów, warunki atmosferyczne. Gra ma także ciekawy efekt, dzięki któremu na tle nieba obiekty są lekko wykontrastowane na obwodzie, zupełnie jakby dodano zewnętrzny cień do obiektów. Widać, że to o wiele nowsza produkcja niż poprzednia mapa.
A teraz przejdźmy do sedna (wspomniałem o tym na starcie).
Zataczając koło po mapie nawet nie zorientowałem się, że zaczęło się ściemniać, nadciągnęła ciemna chmura, zaczęło się błyskać i zaczął powoli padać deszcz, który w 5 min. rozhulał się do burzy z piorunami [screen z paczki].
Całość wniknęła w moją świadomość delikatnie i moment, w którym zrozumiałem, że mam do czynienia ze słynnym odwzorowaniem warunków pogodowych w czasie rzeczywistym rozłożył nie na łopatki. Nie mam wątpliwości, że ten element gry zdmuchnie wszystkie inne istniejące już efekty pogodowe dostępne w grach. Podniosą poprzeczkę wysoko - to jest pewne. Wszystko działa w pełni dynamicznie komponując się z terenem gry. Cienie więc spacerują po mapie ciągle w zależności od tego co dzieje się na dworze i gdzie jest słońce. Mamy do czynienia z pełnym odwzorowaniem zachowania światło-cieni z rzeczywistego świata.

Przejdźmy teraz do wydajności.
Tu mnie zaskoczyło, że wymagania sprzętowe są wysokie.
Mapy ładują się piekielnie długo a po starcie mam pokaz slajdów, który ustępuje po minucie lecz nie można mówić o płynności podczas całej gry. Ciągle muli. Fakt mam mało ramu (512ddr2) ale co innego lagi z dogrywaniem a co innego niski framerate, który mi towarzyszy.
Grę ustawioną miałem na 1680x1050, detale high. To dosyć wysokie parametry ale przy komputerze Athlon 64 X2 3600+, GF7900GT gra, która nie jest przyszłościową nowinką techniczną powinna chodzić lepiej.
Myślę, że więcej ramu bardzo pomoże, tym bardziej, że mamy duże przestrzenie, dużo do załadowania. Także dużo generowanej i animowanej zieleni co przynajmniej u mnie zawsze negatywnie wpływa na szybkość gry. Być może na innych modelach grafik ten element nie powoduje takiego spadku wydajności.
Ogólnie wg mnie jak na taki umiarkowany pokaz efektów to gra powinna chodzić lepiej.
Być może zaimplementowanie dx9 do tej wiekowej już gry nie udało się w pełni gładko albo wspomniane skomplikowane efekty pogodowe stanowią znaczną część zasobów gry. Zakładając, że fakt iż światło-cień generowany jest na mapie w sposób całkowicie rzeczywisty co nie jest typowe nawet dla najnowszych gier to można by się pokusić o stwierdzenie, że wymagania nie są nawet takie znaczne.

Tryb multi składa się z DM, TeamDM i Artifacthunt. W każdym z nich mamy początkową gotówkę i dzięki buy-menu uzupełniamy ekwipunek. Kasę dostaje się za fragi, czas na mapie jak myślę. Pojawiają się tez odznaczenia. W tym trzecim trybie drużyny muszą przejąć artefakt z mapy (kula energii) i donieść go do bazy, zbliżone jest to więc do CTF.
System finansowy i plansze ekwipunku to pewnie kalka z trybu SP czyli elementy RPG będą ciągle występować w grze. To dobrze. Na myśl przychodzi mi tytuł Fallout. Być może autorzy wzorowali się na tym klasyku. Kto wie.
Postacie w grze wyglądają przeciętnie ale mam dosyć ostre wymagania co do tego elementu gry i mogę być nie obiektywny. Sylwetka jest przyzwoita . Podczas walki nie myśli się o takich szczegółach. A walczy się dobrze. Dużo polowania z obiektywem, masa skrytek i zakamarków. Nie brakuje miejsc na starcia i przestrzeni do eksploracji. Bronie się sprawdzają i wszystko gra Smile. Zauważyłem nawet, że zraniona postać krwawi. Z modelu kapie krew na ziemię zostawiając plamy. Świetny efekt.

Podsumowując:
S.T.A.L.K.E.R. jakościowo nie zachwyci maniaków grafiki z pod znaku F.E.A.R. , HL2 czy PREY. Jakość ta nie jest może stricte gorsza ale inna, archaiczna.
Jest to natomiast zaleta tej gry bo przypomina one starsze produkty, w których ważniejsza była zawartość i gameplay niż fajerwerki graficzne. To właśnie będzie najważniejszym elementem broniącym ten produkt. Mimo to w grze występuje dobry hdr, przyzwoity shadering i dynamiczne oświetlenie więc nie mamy tak do końca do czynienia ze starocią.
Drugim elementem na korzyść będzie klimat ciągłego niepokoju, panujące zniszczenie. Jeśli fabuła i rozwiązania gameplay dopiszą - będzie sukces.
Martwię się tylko o jakość modeli, ich zachowanie i ogólny wygląd monsterów. Na trailerach wyglądają one dosyć groteskowo.
Jak na razie nie połączyłem się z żadnym serwerem w tej becie mp więc nie wiem jak wyglądają postacie "ludzio-podobne" i jak się zachowują. Postaram się uzupełnić tą zaległość.

Dodatkowo dowiedziałem się, że CD-Project planuje wydać grę w wersji kinowej i oryginalnej językowej więc dostaniem rosyjskojęzyczną grę z polskimi dialogami, napisami itp. Jak dla mnie bomba.
Pojawić się też ma wersja kolekcjonerska dodatkowo wzbogacona o oryginalne smaczki w prezencie od naszego wydawcy.

EDIT:

Wyszła nowsza wersja gry [link pod tekstem]. Dla tych co nie chcą instalować nowszej sposób na granie w sieci zostawiam niżej:
Kod:
Podaję sposób na granie z innymi w tej wersji.
Potrzebny program [url=http://files.hamachi.cc/HamachiSetup-0.9.9.9-pl.exe]Hamachi[/url].
Po zainstalowaniu tworzymy swoje konto.
Następnie musimy się połączyć z jakąś siecią, najlepiej jedną z tych http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?t=575 .
Teraz w grze będziemy mogli po odświeżeniu LANu zobaczyć serwery, do których da się połączyć.
Na temat Hamachi: Program tworzy nowe połączenie sieciowe, które umożliwia niezależnie od rodzaju internetu łączyć się wzajemnie w programie. Utworzona jest sieć psełdo LAN. Dzięki niej w grach użytkownicy jednej aktywnej sieci założonej w Hamachi mogą wzajemnie zakładać gry i się łączyć z serwerami.

Moja sieć: stalker beta mp, pass: dziarsky.




Udostępniam mój zestaw screenów ze wspomnianej mapki:
[link widoczny dla zalogowanych] [8mb]

Kolejne kilka screenów, tym razem widać też postacie:
[link widoczny dla zalogowanych] [2mb]

Najnowsza wersja beta mp + darmowy klucz do grania. Wymaga darmowej rejestracji:
[link widoczny dla zalogowanych]

Plik torrent do ciut starszej wersji MP Beta:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ciekawe linki:
[link widoczny dla zalogowanych] - dobra stronka, dużo zasobów.
[link widoczny dla zalogowanych] - strona wydawcy, polecam filmy - promocja wyjątkowo klimatyczna.

Losowe screeny z powyższej paczki:




















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziarsky dnia Pią 11:26, 02 Mar 2007, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ReYou[PL]
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:10, 17 Lut 2007    Temat postu:

Na prawdę ładnie to wygląda Smile
Nie połączyłeś się z serverem w becie bo nie było czasu Smile czy coś nie działa ??
Ja to już pobieram tylko coś mało peerów, ale pójdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 19:26, 17 Lut 2007    Temat postu:

Nie miałem czasu. Zrobię to dzisiaj i dołączę relację.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ReYou[PL]
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 19:28, 17 Lut 2007    Temat postu:

1,8% w 24min to ja dołączę do Ciebie, ale jutro Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 19:46, 17 Lut 2007    Temat postu:

Też mi wolno szło ale w końcu doszło Smile.

Połączyć się nie mogę (dodałem o tym info). Jak ktoś z Was będzie to miał to wtedy spróbujemy bezpośrednio na IP bo jest taka opcja.

EDIT:

Dzięki programowi Hamachi można zrobić psełdo-lan i pograć razem w tego Stalkera. Ściągać grę!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ReYou[PL]
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 14:26, 19 Lut 2007    Temat postu:

Tak.. Hamachi działa choć trochę nad tym posiedzieliśmy Smile
Moje pierwsze wrażenia z tej gry są jak najbardziej pozytywne.
Liście w powietrzu, kurz, a nawet miałczące koty itd. nadają niezły urok.
Ping troszkę skacze na naszych oczach, ale jak do tej pory 0 lagów.
(na początku coś nie mogłem strzelać ale to było przelotne jak deszcz.)
No i oczywiście muszę dodać że to przejście z nocy w dzień jest mistrzowskie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 14:33, 19 Lut 2007    Temat postu:

ReYou[PL] napisał:

No i oczywiście muszę dodać że to przejście z nocy w dzień jest mistrzowskie.

Oczywiście jeśli kogoś to wzrusza, takie efekty.

Mnie szczególnie emocjonują dwa momenty.
Wieczór, który przeradza się w deszczową noc. Następnie mamy burzę z piorunami i błyski kroją mapę oślepiającym światłem. Gra swiatłocieni, Grzmoty i słaba widoczność tak potęgują strach, ze dm nabiera zupełnie innego wymiaru.
Drugi moment to koniec nocy i powolne wschodzenie słońca. Złota poświata ogarnia budynki a cienie przemieszczają się po mapie. Gdy wstaje dzień na mapie to odczuwa się jakaś ulgę. Przyjemne uczucie.

Sam się dziwie, że takie zmiany dzienno-nocne tak zmieniają podejście go gry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 13:08, 21 Lut 2007    Temat postu:

[Przepraszam, że napisałem pod sobą ale ważną mam sprawę Smile]

UWAGA

[link widoczny dla zalogowanych]
FilePlanet udostępniło nową pulę cd-key'ów. Trzeba być zarejestrowanym w ich serwisie. Nic to nie kosztuje.
EDIT:
Dodatkowo można ściągnąć tę Betę MP. Wersja gry jest nowsza od tej, którą testowałem. Nie ma już zbędnych opcji w menu "new game" i wszystkie opcje ustawień są dostępne.
Klucz pozwala grać na internetowych serwerach - sprawdzałem.
Polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dezerter
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:37, 22 Lut 2007    Temat postu:

Tak sobie czytam o tej grze i zaczyna mi się to podobać. Fajnie opisałeś specyficzny klimat gry.
Wszedłem na stronę wg linku powyżej. Z rejestracją nie było problemu ponieważ mam konto na GameSpy Arcade.
Dwa kliknięcia i gotowe. Sciągnąłem też Download Managera.
Jednak gdy chcę ściągnąć demo to mam wrażenie, że kombinują coś z jakąś subskrypcją i chyba nie jest to tak całkiem za darmo.
Jeżeli chodzi o klucz to chciałem zapytać: po wklepaniu widocznego kodu i zatwierdzeniu (submit) klucz przychodzi na maila ? Czekam i nic.
Chyba ,że jest przekazywany w inny sposób.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 18:00, 22 Lut 2007    Temat postu:

Po zalogowaniu masz ekran z kodem bezpieczeństwa:
[link widoczny dla zalogowanych]
A po nim już stronę z kluczem i linkiem do bety:
[link widoczny dla zalogowanych]

Na forum stalker.pl sugerują, że pula kluczy się wyczerpała bo część też już ma problemy, oby się mylili.

ps. Jeśli macie już kod to w grze trzeba wpisywać go bez myślników bo gra sama je wstawia co 4 znaki i na koniec nacisnąć Enter.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ReYou[PL]
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 11:53, 23 Lut 2007    Temat postu:

No ja się jeszcze załapałem ściągałem przed wczoraj i cd-key działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 14:50, 24 Lut 2007    Temat postu:

Wczoraj dokopałem jakimś bolkom ale nie było łatwo.
Broń się używa niczym w dods'ie a czasem nawet trudniej.
Ktoś tam tak ustawił pogodę, że tryb dzienno-nocny zataczał koło w 20min. Śmiesznie to wyglądało ale ciekawie się grało. Jeden koleś na początku zdobył przewagę akurat jak nadchodziła noc. Zaszył się dobrze i tyko podtrzymywał wynik Smile. Wybadałem gdzie jest po kilku respownach dopiero Smile.

Ogólnie mimo dobrego wrażenia o multi to wydaje mi się, że na takich klasycznych zasadach scena ta pociągnie góra rok i później będzie się kurczyć. Chyba, że dodadzą mapki i jakieś ciekawsze tryby gry.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziarsky dnia Pon 23:52, 26 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
visus
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:20, 24 Lut 2007    Temat postu:

Fajny klimat. Ciekawe jak mi będzie hulać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 11:18, 25 Lut 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Tu ponoć jest klucz do nowszej wersji bety. Nie sprawdzałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cr0c3r
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city

PostWysłany: Śro 18:15, 22 Sie 2007    Temat postu:

widzieliście to? Very Happy



a to widzimy w jego PDA



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna -> Na każdy temat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin