Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna Half-Life 2: Deathmatch
Forum - hl2dm [PL]
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Bug`s & Trick`s
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna -> HL2 Deathmatch
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ReYou[PL]
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 14:40, 01 Lut 2007    Temat postu: Bug`s & Trick`s

W tym temacie jak już pisaliśmy będziemy dzielić się bugami, trickami i zdobywać trudno dostępne, bądź też ukryte miejsca Smile

dm_biohazard

Jak otworzyć drzwi koło teleportu.

Do tego będziemy potrzebować pomocnika, samemu się nie uda.
Jeden gracz czeka koło drzwi, a zadaniem drugiego jest wdusić guzik, który
tak jakby odblokowuje zamek.
Jest on ukryty w tym zalanym wodą pomieszczeniu w lampie.


Więc dusimy action button koło lampy, a druga osoba szybko otwiera drzwi.


Gdzie leży bazuka.

Jest ona ukryta za rozsuwającą się ścianą, żeby ją otworzyć po prostu strzelamy z czegoś w środek zielonego symbolu biohazardu nad suit rangerem.
Stojąc w tym miejscu jak na screenie poniżej ścianę tą mamy zaraz po lewej stronie, więc bez problemu wejdziemy zanim się zasunie.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
borkowsm[PL]
Uczestnik
Uczestnik



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:59, 01 Lut 2007    Temat postu:

Hmm... ciekawe, tylko pytanie brzmi, kto o tym wie oprócz "ojca" mapy? - pewnie niewielu. Łącznie z mapą powinien być ściągany jakiś plik tekstowy w stylu readme.txt w którym są opisane takie miejsca.
Alternatywnie z pomocą przyjdzie nam dekompiler map VMEX, konwertujący pliki .bsp na .vmf, które następnie można otworzyć przy użyciu Hammera (pakietu SDK Valve). Miejsca ukryte powinny być widoczne jak na dłoni.

VMEX'a download

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ReYou[PL]
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 17:24, 01 Lut 2007    Temat postu:

Tak ten program jest dobry Smile
Co do tych ukrytych miejsc to czasami można na nie wpaść, a czasem są zupełnie pochowane tak jak mówiłeś.
Tutaj na biohazard niby są wskazówki, jak jest nad suitem logo, jak w nie strzelimy wydaje taki dziwny dzwięk i ściana się rozsuwa.
Choć ja na to nie wpadłem.
Z lampą jest trudniej, ale symbol widać na podłodze Smile

Do tej teorii jest przeciwieństwo dm_baragge.
Są tam ukryte miejsca w które się na pewno samemu nie trafi.
Jak zbiorę to jakoś do kupy to postaram się opisać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Linka
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:56, 01 Lut 2007    Temat postu:

borkowsm[PL] napisał:
[...]Alternatywnie z pomocą przyjdzie nam dekompiler map VMEX, konwertujący pliki .bsp na .vmf, które następnie można otworzyć przy użyciu Hammera (pakietu SDK Valve). Miejsca ukryte powinny być widoczne jak na dłoni. [...]

Sprawdzałem dziś ten sposób, przy okazji dzięki za pomoc w kompilacji pliku Wink... Sam Hammer jest dokładnym narzędziem ale dla konstruktora albo programisty. Jednak znam lepszy sposób na sprawdzanie "ukrytych miejsc" na mapkach. Wpisujemy w konsoli (~) spectate i robimy przelotkę po mapie (nie wszędzie jest to możliwe). Łatwo jest znaleźć ukryte pomieszczenia, niestety ta metoda nie działa dla innych sekretnych punktów typu niewidoczna apteczka albo przejscie przez sciane ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
borkowsm[PL]
Uczestnik
Uczestnik



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:36, 02 Lut 2007    Temat postu:

Dzisiaj wczytałem mapę dm_biohazard w Hammer'a, po nałożeniu tekstur można uzyskać dokładnie taki sam efekt jak w spectate. Od razu znalazłem i "prześwietliłem" ten ukryty pokój. Hammer ma prawdopodobnie tą przewagę nad spectate, że umożliwa (na razie nie grzebałem) znalezienie powiązania pomiędzy czynnością którą trzeba wykonać (strzelić w dany punkt, wcisnąć ukryty przycisk itd.), a skutkiem (otwarcie drzwi, skrytki, itd.).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 20:07, 02 Lut 2007    Temat postu:

borkowsm[PL] napisał:
Hmm... ciekawe, tylko pytanie brzmi, kto o tym wie oprócz "ojca" mapy? - pewnie niewielu. Łącznie z mapą powinien być ściągany jakiś plik tekstowy w stylu readme.txt w którym są opisane takie miejsca.


Nie zgodze się Smile. W grze RedFaction możemy burzyć ściany więc możliwości ukrywania niedostępnych na początku części mapy jest wiele. Cała zabawa polega na tym by to odkryć a autor mapy wykazuje się tym by sprytnie ukryć wskazówki. Zazwyczaj wystarczył jakiś decal na ścianie (plakat, grafitti) by zasugerować, że tam ukryte jest pomieszczenie.
Podawanie tego w pliku czy słownie to tak jakby wraz z premierą gry otrzymać na płycie jej solucję.

Uwielbiam ten sposób prowadzenia mapy z ukrytymi czy ciekawymi dodatkami (zapewne mam to przez granie w Thiefa). Cieszy mnie, że i w hl2dm coś takiego się pojawia. Od razu lecę testować tę mapę Razz

ps. Co wy wiecie o Hammerze (co nie ReYou?) ;P.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniok[PL]
Obserwator
Obserwator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 3:18, 03 Lut 2007    Temat postu: D

Dziarsky napisał:

Nie zgodze się Smile. W grze RedFaction możemy burzyć ściany więc możliwości ukrywania niedostępnych na początku części mapy jest wiele. Cała zabawa polega na tym by to odkryć a autor mapy wykazuje się tym by sprytnie ukryć wskazówki. Zazwyczaj wystarczył jakiś decal na ścianie (plakat, grafitti) by zasugerować, że tam ukryte jest pomieszczenie.
Podawanie tego w pliku czy słownie to tak jakby wraz z premierą gry otrzymać na płycie jej solucję.

Uwielbiam ten sposób prowadzenia mapy z ukrytymi czy ciekawymi dodatkami (zapewne mam to przez granie w Thiefa). Cieszy mnie, że i w hl2dm coś takiego się pojawia. Od razu lecę testować tę mapę Razz

ps. Co wy wiecie o Hammerze (co nie ReYou?) ;P.


zmartwie Cię ale do większości oryginalnych gier są dodawane solucje z wszystkimi ukrytymi miejscami np. dark messiah w które ostatnio grałem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ReYou[PL]
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 7:23, 03 Lut 2007    Temat postu:

Chętnie bym posiedział przy Hamerze i dokończył jakąś mapkę, bo jak na razie to je tylko rozpoczynałem Laughing
Tylko jak już serva nie mogę postawić to sobie na niej nie pogram tak jakbym chciał Confused , no ale jeszcze coś tam jeszcze grzebie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 22:17, 03 Lut 2007    Temat postu: Re: D

baniok[PL] napisał:

zmartwie Cię ale do większości oryginalnych gier są dodawane solucje z wszystkimi ukrytymi miejscami np. dark messiah w które ostatnio grałem Smile

Weźmy na warsztat taki HL2 - czy masz w folderze Steam albo na płycie instalacyjnej solucję Cool ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniok[PL]
Obserwator
Obserwator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 21:59, 18 Lut 2007    Temat postu: Re: D

Dziarsky napisał:
baniok[PL] napisał:

zmartwie Cię ale do większości oryginalnych gier są dodawane solucje z wszystkimi ukrytymi miejscami np. dark messiah w które ostatnio grałem Smile

Weźmy na warsztat taki HL2 - czy masz w folderze Steam albo na płycie instalacyjnej solucję Cool ?


większość nie równa się całość


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 22:30, 18 Lut 2007    Temat postu: Re: D

baniok[PL] napisał:
Dziarsky napisał:
baniok[PL] napisał:

zmartwie Cię ale do większości oryginalnych gier są dodawane solucje z wszystkimi ukrytymi miejscami np. dark messiah w które ostatnio grałem Smile

Weźmy na warsztat taki HL2 - czy masz w folderze Steam albo na płycie instalacyjnej solucję Cool ?


większość nie równa się całość


Wymień ze trzy tytuły, gdzie z grą była solucja Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniok[PL]
Obserwator
Obserwator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon 15:42, 19 Lut 2007    Temat postu: gh

elders scrolls obvilion
dark messiah
heroes 5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 18:11, 19 Lut 2007    Temat postu:

I te gry mają w dołączone solucje? Aż się zdziwiłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cr0c3r
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city

PostWysłany: Pon 21:09, 19 Lut 2007    Temat postu:

mam Dark Messiah (wyd. brytyjskie) i nie dostałem solucji Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
baniok[PL]
Obserwator
Obserwator



Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon 22:47, 19 Lut 2007    Temat postu:

cr0c3r napisał:
mam Dark Messiah (wyd. brytyjskie) i nie dostałem solucji Smile


w pl jest sam oglądałem ikony czarów bo do rozdziału opis przejścia step by step nie śmiałem zaglądać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna -> HL2 Deathmatch Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin