Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna Half-Life 2: Deathmatch
Forum - hl2dm [PL]
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Oficjalne mapki
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna -> HL2 Deathmatch
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Która z oficjalnych map jest według Ciebie najciekawsza ??
dm_lockdown
41%
 41%  [ 5 ]
dm_overwatch
16%
 16%  [ 2 ]
dm_powerhouse
8%
 8%  [ 1 ]
dm_resistance
8%
 8%  [ 1 ]
dm_runoff
8%
 8%  [ 1 ]
dm_steamlab
0%
 0%  [ 0 ]
dm_underpass
16%
 16%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 12

Autor Wiadomość
ReYou[PL]
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 14:01, 24 Sty 2007    Temat postu: Oficjalne mapki

Myślę że wcześniej czy później ten temat powinien się pojawić, więc zachęcam do głosowania i podzielenia się uwagami na temat oryginalnych, czy tam oficjalnych map Wink

dm_lockdown-oczywiście to jest moja ulubiona Laughing
Potrafię spędzać na niej bardzo dużo czasu.
Nic dziwnego, ta mapa ma naprawdę świetny klimat i to tam według mnie mają miejsce najciekawsze rozgrywki.
Ten wąski korytarzyk prowadzący do toalet, złapać albo odbić w nim kulkę Very Happy, naładować się na lewo, barierki koło kuszy, kabel od wentylatora.
Długo by wymieniać, nie tylko to mi się tam podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dezerter
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:53, 25 Sty 2007    Temat postu:

Też uważam, że lockdown jest genialny.
Nie jest przypadkiem, że gdy odpalamy film pt DM, to w czołówce mamy wspaniałego screena z tej właśnie mapki.
A swoją drogą, te beczułki są mniam, mniam. Uwielbiam je.

GG + BECZKA = SUPER BROŃ

P.S.

Ale trzeba być z tym bardzo ostrożnym Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 17:34, 25 Sty 2007    Temat postu:

Mimo iż Lockdown faktycznie jest genialna to ja stawiam na Resistance.
Szybka zwarta mapa, dobrze wykonana, wszystko dobrze rozmieszczone, zarówno ciasne miejsca jak i duże przestrzenie. No i została zrobiona przez amatora co zawsze ma u mnie uznanie Smile.

Co do Lockdown czy Overwatch (pierwsze mapy, ciągle będące faworytami) to ich pierwowzorami są miejsca z singleplayerowych lokacji HL2. Uznanie należy się nie tylko za wybranie naprawdę ciekawych miejsc co za nadanie im charakteru dm. Wszystko na tych mapach było zapewne wielokrotnie testowane i ustawiane przez team testerów - to czuć. Każdy przedmiot jest tam, gdzie być powinien. Tych możliwości nie mają zazwyczaj amatorscy twórcy map przez co ich mapy będą zawsze mniej atrakcyjne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dezerter
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:08, 26 Sty 2007    Temat postu:

Dziarsky powiedział :
Cytat:
Mimo iż Lockdown faktycznie jest genialna to ja stawiam na Resistance.

Otóż, dotknąłeś w swoim poście ważnej kwestii.
Inną rzeczą jest, które mapki uważamy za świetne ze względu na, nazwijmy to wartość artystyczną, czyli ogólne wrażenie, klimat, układ ,grywalność, czy sensowne rozmieszczenie na niej przedmiotów. Natomiast zupełnie inną rzeczą jest, czy dobrze nam się na nich gra, krótko mówiąc, czy nam leżą. Odnisłem wrażenie,że mimo wymienionych zalet resistance to mapka która ci po prostu leży Smile . Ale o gustach się nie dyskutuje.
Możemy się tu pokuśić o pewien subiektywizm
Ja na Lockdown nie czuję się bynajmniej jak ryba w wodzie ( mimo słodkich beczułek). Są mapki na których czuję się bardziej komfortowo np. steamlab.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 11:39, 26 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:

Inną rzeczą jest, które mapki uważamy za świetne ze względu, na nazwijmy to wartość artystyczną, czyli ogólne wrażenie, klimat, grywalność, czy sensowne rozmieszczenie na niej przedmiotów. Natomiast zupełnie inną rzeczą jest, czy gra nam się na nich dobrze.


Inny przykład to mapa Avalon. Wygląd niesamowity, starannie wykonana.
Natomiast popularność jej nie sięga map standardowych bo tutaj nie uraczymy korytarzy, hal czy pomieszczeń typowych dla map dm. Mimo tego wszystko na tej mapie jest doskonale dograne i pozwala ona graczom w pełni cieszyć się grą dm.
A jednak ... wirtuozeria zawsze przegrywa z zasadą "nie wychylania się z szeregu".

Pozwolę sobie opisać scenę gry RedFaction. Edytor do RF wydany został z grą. Jakoś tak wyszło ( Razz ), że zabrałem się za niego od razu z kilkoma innymi osobami. Przetarliśmy szlak i stworzyli pierwszy polski serwis z tutorialami do robienia map (ciągle w sumie jedyny tak obszerny). Dodam, że za czasów RF promocja gry polegała na jej sprzedaniu i mowy nie było o jakimś wsparciu dla graczy. Map narobiłem całą masę (paczki ze screenami są tu: [link widoczny dla zalogowanych]) i popularnością cieszyły się tylko w gronie klanowych kumpli albo w bardzo krótkim czasie (choć niechwaląc się dodam, że w serwisie Levels4you kilka moich mapek miało dobry download i recenzje).
Moją pracę cechowała wirtuozeria jak ja to nazywam Smile. Czyli realizacja pomysłów - zero optymalizacji pod kątem czystej gry dm. I to właśnie skazywało te mapki na zapomnienie.
Tak to właśnie bywa i w ten sam sposób dzieje się na scenie hl2dm. Tutaj lepiej jest o tyle, że mamy aktywną możliwość pobrania levelu w czasie wchodzenia na serwer. Wiele gier (m.in. RF) tego nie posiada i map szuka się na stronach [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dezerter
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:14, 26 Sty 2007    Temat postu:

Kurcze mam mało czasu , bo zaraz wychodzę. Ale muszę to napisać .
Podziwiam Twoją wiedzę. Ja jeżeli chodzi o stronę techniczną jestem kompletna noga . Powiem ci tyle, że gdybym postawił serwer to Kevin Myttnick ( nie wiem czy dobrze napisałem, ale wiesz o kogo chodzi) po tygodniu prób może by się na niego dostał Very Happy .
Różnimy się tym, że ty gdybyś kupił radio, to po przyjściu do domu natychmiast rozebrałbyś je na części, a ja wsadziłbym wtyczkę do kontaktu rozsiadł się w fotelu i poszukał jakiejś dobrej muzyki, np. Genesis Smile .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 14:48, 26 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:

Różnimy się tym, że ty gdybyś kupił radio, to po przyjściu do domu natychmiast rozebrałbyś je na części, a ja wsadziłbym wtyczkę do kontaktu rozsiadł się w fotelu i poszukał jakiejś dobrej muzyki, np. Genesis

Za dziecka tak miałem, że wszystko się rozkręcało Razz ale teraz to raczej chęć zrobienia czegoś od siebie niż rozgryzanie działania Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
borkowsm[PL]
Uczestnik
Uczestnik



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:38, 27 Sty 2007    Temat postu:

Ja też oddałem głos na lockdown przede wszystkim za bardzo przemyślane rozmieszczenie broni, apteczek, itd.
Nie problemem jest stworzenie mapy za pomocą Hammera (pakietu SDK), ale stworzenie takiej mapy która jest grywalna, lockdown jest takim ideałem.

Avalon - to dla mnie zupełna kicha, wygląda to jak zamek królewny śnieżki,
Runoff - też jest moim zdaniem do kitu szczególnie ten cały "przycisk jądrowy" i otoczka w stylu kto się nie schowa ten ginie, ogólnie zbyt łąkowato
Resistance - po pierwsze mała mapa, mało "stuff'u" bezsens w stylu kto ma RPG ten rządzi, cała akcja przeniesiona na te podwóreczko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
de_MarK
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 9:18, 27 Sty 2007    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem jedyne oficjalne mapy które nadają się do sensownej gry to lockdown i powerhouse. Pozostałe albo są zabugowane, albo nie zbalansowane. Kwestię wyglądu pomijam zupełnie jako nieistotną z mojego punktu widzenia Wink
Z mam nieoficjalnych polecam za to chociażby dm_octagon - świetna, szybka, quakeopodobna mapka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 10:25, 27 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
Pozostałe albo są zabugowane, albo nie zbalansowane. Kwestię wyglądu pomijam zupełnie jako nieistotną z mojego punktu widzenia

W tej kwestii więc nigdy nie będziemy mieli własnego zdania. Ale się nie dziwie, przy tak skoncentrowanej grze graczowi musi wszystko grać.
Co do Powerhouse to faktycznie jak na mapę amatorską jest niesamowicie dobrze zrobiona. Trochę za duża i powtarzająca się (ciągle się gubię bo nie wiem gdzie jestem Razz) ale doskonale przygotowana. Autor musiał mieć zwartą ekipę znajomych testerów i wszystko dopiął na ostatni guzik przed zgłoszeniem jej do konkursu.

Cytat:
polecam za to chociażby dm_octagon - świetna, szybka, quakeopodobna mapka.

Nie znam więc muszę znaleźć i zobaczyć. Quakopodobność mi akurat nie leży bo to oznacza mocno systematyczne rozwiązania Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dezerter
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:19, 27 Sty 2007    Temat postu:

borkowsm [PL]
Cytat:
Resistance - po pierwsze mała mapa, mało "stuff'u" bezsens w stylu kto ma RPG ten rządzi, cała akcja przeniesiona na te podwóreczko

Wrzucę jeszcze jeden kamyczek Dziarskyemu do ogródka Smile . Otóż, może od strony technicznej Resistance jest dobrze zrobiona, ale tylko tyle.
Mapka nie ma duszy, zero klimatu. Uwarzam,że RPG na tej mapce nie powinno mieć racji bytu. Nie powiem, lubię sobie na niej pohasać,( raj dla GG).

Ja ze swej strony chciałbym polecić Subculture. Bardzo fajna i wyważona mapka, duże pole do popisu dla broni konwencjonalnej, ale i z GG można poszaleć. Są i ciasne korytarze, ale i obszerniejsze pomieszczenia w których można załatwiać porachunki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dziarsky
Administrator
Administrator



Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 15:02, 27 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:

Wrzucę jeszcze jeden kamyczek Dziarskyemu do ogródka

E tam Smile. Właśnie mapka ma fajny klimat i ciekawie jest zrobiona. Ja po prostu patrzę na nią okiem artysty a nie gracza Wink.

Co do map to szykuję mały zestawik mapek zabawnych, ciekawych i grywalnych, które w sieci znalazłem i znajduję. Choć jak widze tylko chyba ReYou z zadowoleniem po nich ze mną pobiega Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dezerter
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:25, 28 Sty 2007    Temat postu:

Tak dyskutujemy sobie o mapkach.
Ja zajrzałem dziś do folderu w którym siedzą i stwierdziłem, że rozrósł się on do wielkości 1,36 GB.
Policzyłem je i wyszło mi, że ,, dorobiłem się'' już 211 plansz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Linka
Administrator
Administrator



Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:45, 28 Sty 2007    Temat postu:

Wink ja mam odpowiednio 2.96GB i 553 sztuki Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dezerter
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:56, 28 Sty 2007    Temat postu:

No to mnie skasowałeś Confused .
Jednak ilość nie zawsze idzie w parze z jakością Very Happy

Żarty, żartami, ciekawe ile inni ich mają.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dezerter dnia Wto 12:37, 30 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Half-Life 2: Deathmatch Strona Główna -> HL2 Deathmatch Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin